ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΑΞΗ | ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΣΠ

Το Φυσικό Δικαίωμα του Παιδιού στους Γονείς

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ & ΠΡΑΞΗΣ | ΣΣΠ-4
Η δυσκολία είναι, πως όταν ένα παιδί βλέπει τους γονείς του, νιώθει απότομα σαν ένα παιδί πέντε ως επτά ετών, και πως όταν οι γονείς βλέπουν τα παιδιά τους, ας είναι τόσο μεγάλα, τα βλέπουν και τους φέρονται, σαν να ήταν ακόμα πέντε ως επτά ετών. Για αυτό το λόγο, για πολλά παιδιά, η ιδέα να φροντίσουν τους ηλικιωμένους γονείς τους, είναι τόσο δύσκολη. Γιατί σκέφτονται πάνω σ’ αυτό, όπως το μικρό παιδί εκείνου του καιρού. Η λύση είναι να λένε στους γονείς: «Όταν με χρειαστείτε, θα σας φροντίσω» – όπως είναι το σωστό. Αυτή είναι η φράση κλειδί. Τότε πηγαίνουν σε ένα άλλο επίπεδο, στο επίπεδο του ενήλικου. Από αυτό το επίπεδο, μπορούν να απαιτούν από τους γονείς. Από αυτό το επίπεδο, μπορούν να προσέχουν τους γονείς τους ως παιδιά, ωστόσο, να κάνουν και ό,τι είναι σωστό. Το ενήλικο παιδί, δεν υπάρχει μόνο για τους γονείς. Κατά συνέπεια, δεν μπορούν τα παιδιά να κάνουν πάντα ό,τι θέλουν οι γονείς, αλλά αυτό που είναι το σωστό. Αυτό γίνεται τις περισσότερες φορές.– Bert Hellinger, Μονοπάτια της Αγάπης, Εκδόσεις Αλφάβητο Ζωής®
Θεμελιωτής της Συστημικής Αναπαράστασης
Αν υπάρχουν βασικά δικαιώματα των ανθρώπων στη ζωή, τότε ένα από αυτά αποτελεί το δικαίωμα του παιδιού στους γονείς του και στη γενιά του.

Κανείς δεν μπορεί να πάρει τους γονείς από τα παιδιά, ενώ ταυτόχρονα οι γονείς κρατούν όλα τα δικαιώματα και τα καθήκοντά τους απέναντι στα παιδιά, ακόμα και ύστερα από ένα διαζύγιο.

Τα παιδιά -ακόμα κι αν διαμαρτύρονται- εσωτερικά είναι ελεύθερα και χαρούμενα, όταν δεν χρειάζονται να παίρνουν εκείνα αποφάσεις για λογαριασμό των γονιών τους.

Τα παιδιά αισθάνονται καλά, όταν ο πατέρας τιμά και αγαπά στο πρόσωπο των παιδιών τη μητέρα κι όταν η μητέρα τιμά και αγαπά στο πρόσωπο των παιδιών τον πατέρα. Τότε, αισθάνονται ολοκληρωμένα.

Από την άλλη πλευρά, το παιδί δεν μπορεί να προστατευθεί από φαινόμενα, τα οποία αφορούν τις σχέσεις των γονέων μεταξύ τους ή τις υποθέσεις τους στη δυστυχία, αλλά ούτε και στην ευτυχία. Το παιδί ενεργεί πάντα από αγάπη και μάλιστα τυφλή! Δεν ακούει στη συνείδησή του καμία φωνή να το προειδοποιεί! Γι’ αυτό όλοι οι τραγικοί ήρωες είναι τυφλοί! Νομίζουν πως κάνουν κάτι καλό και σπουδαίο. Ωστόσο, αυτή η πεποίθηση δεν προστατεύει κανένα από την κατάρρευση.

Όταν για πρώτη φορά στην ενηλικίωση, το παιδί έρθει σε συνειδητοποίηση, μπορεί να ελευθερωθεί από τις αλυσίδες της τυφλής αγάπης και να επιστρέψει στη θέση που του αρμόζει. Τότε πρέπει να αρχίσει από πολύ χαμηλά και να οικοδομήσει το δικό του πεπρωμένο! Το ενήλικο παιδί δεν υπάρχει μόνο για τους γονείς. Το φυσικό δικαίωμα του ενηλίκου είναι πρωτίστως προς τη ζωή!

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

  • Παιδιά & Γονείς – Ηλικιωμένοι Γονείς
  • Παιδί – Σχέση Γονέων – Παράβαση Ιεραρχίας
  • Αντιποίηση Δικαιώματος – Ενηλικίωση
  • Παροχή Γονέων – Κακοποίηση – Αιμομιξία
  • Διακοπή Σχέσης με Μητέρα – Υπόκλιση
  • Υιοθεσία – Δικαίωμα Παιδιού στους Γονείς
  • Διαζύγιο και Παιδιά – Πένθος Χωρισμού
  • Σύντροφοι Γονέων – Ταύτιση Παιδιών
  • Η Συστημική Αναπαράσταση ως μια Μετάβαση

Το Ζευγάρι Επικρατεί ή Ζευγαρώνει; (Prev Lesson)
(Next Lesson) Η Συνείδηση ως Τύραννος και ως Δάσκαλος
Back to ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΑΞΗ | ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΣΠ

No Comments

Comments are closed.

Teacher
ΝΙΚΟΣ Μ. ΒΑΓΙΑΚΑΚΟΣ
Role : Δ/ντής Προγραμμάτων & Υπηρεσιών, Εκπαιδευτής, Σύμβουλος, Υπεύθυνος Εκδόσεων
  • Website : https://alfabito-zois.tempurl.host
  • Experience : Βιωματική εκπαίδευση ενηλίκων (1999), Συστημική εργασία (2000), Coaching & Mentoring (2001), Υπερπροσωπική έρευνα (2008)
  • Specialist in : Στελεχιακή & Οργανωσιακή Ανάπτυξη, Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, Συστημική Φαινομενολογία, Coaching & Mentoring, NLP, Υπερπροσωπική Ψυχολογία
Read More